КУТОЧОК (ПАПКА) СПОЖИВАЧА В МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ: рекомендації з оформлення (оновлено, станом на 25 січня 2013 року)Чинним законодавством України, зокрема Законом України «Про захист прав споживачів», «Правилами побутового обслуговування населення», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з медичної практики, затвердженими Наказом МОЗ України від 02.02.2011 р. № 49 (з урахуванням нових вимог, визначених Наказом МОЗ України від 30.11.2012 р. № 981), регламентовано обов'язок суб'єктів господарювання, які надають послуги населенню (медичні, побутові та інші), надавати інформацію про особливості своєї діяльності та послуги. Така інформація зазвичай розміщується в «Куточку споживача» та/або «Папці споживача». Найчастіше Куточок споживача оформляється у вигляді стенду, однак законодавством саме такий спосіб подачі та розміщення інформації чітко не регламентований. Тому не є порушенням розміщення інформації для споживача й у Папці споживача, яка також повинна знаходитися на видному та доступному для споживачів місці. Багато суб'єктів господарювання розміщують частину інформації в Куточку, а частину в Папки споживача. У Папці можна розмістити більш повну та додаткову інформацію, наприклад, про споживчі властивості та безпеку медичних послуг, кваліфікацію медичних спеціалістів, сертифікацію обладнання, матеріалів та інше. Виконуючи вимоги чинного законодавства про інформування споживачів своїх послуг, зокрема п. 2.5. Ліцензійних умов, кожен медичний заклад на видному та доступному для пацієнтів місці розміщує такі документи та інформацію як: копію Виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - для інформування про повне найменування, місцезнаходження (т.з. «юридичну адресу») суб'єкта господарювання, який створив медичний заклад і здійснює медичну практику. До речі, така інформація також вказується й на вивісці (інформаційній табличці) при вході до медичного закладу;
копію ліцензії на здійснення медичної практики, яку тепер можна просто завірити печаткою юридичної особи та підписом її керівника (прим. не забудьте вказати «з оригіналом згідно» та дату засвідчення); копію ліцензії на здійснення медичної практики, видану МОЗ України, у випадку, коли адреса провадження медичної практики не співпадає із місцезнаходженням юридичної особи, яка заснувала медичний заклад («юридична адреса»); перелік лікарських спеціальностей та спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою, за якими здійснюється медична практика; копії інших ліцензій та дозвільних документів, наприклад, на використання джерел іонізуючого випромінювання, наркотичних засобів тощо (якщо є, і теж завірені); копію акредитаційного сертифікату (у разі функціонування медичного закладу, понад два роки), завірену печаткою юридичної особи та підписом її керівника; копію свідоцтва про атестацію клініко-діагностичної лабораторії закладу (за її наявності в структурі), яку необхідно завірити печаткою юридичної особи та підписом її керівника (+ запис «з оригіналом згідно» та дата); відомості (ПІБ, посада) про керівника підприємства (організації), яке створило медичний заклад, із зазначенням часу прийому громадян (прим. краще ці та інші відомості вказати в одному інформаційному листі); інформацію про медичних спеціалістів, які здійснюють медичне обслуговування (ПІБ, посада та медична спеціальність, відомості про кваліфікаційну категорію, можна також вказати і стаж роботи за фахом); перелік послуг, що надаються, а також затверджений наказом керівника юридичної особи прейскурант цін на платні послуги (прим. завірити печаткою та підписом кожен аркуш або прошити весь документ, щоб печатка та інші реквізити поставити на звороті останнього аркуша, де виведена нитка); режим роботи медичного закладу; текст Закону України «Про захист прав споживача»; адресу та номери контактних телефонів територіального органу з захисту прав споживачів, а також підрозділу місцевої держадміністрації, яке займається питаннями медичного обслуговування (обласні або міські управління охорони здоров'я); інформацію про гарантійні зобов'язання (прим. якщо затверджені, зазвичай у вигляді Положення, для терапевтичної та ортопедичної стоматології обов'язкові); Правила внутрішнього розпорядку медичного закладу або Правила перебування та обслуговування пацієнтів; права та обов'язки пацієнтів; перелік категорій громадян, які мають пільги та привілеї при обслуговуванні та інше; Книга відгуків і пропозицій (зареєстрована самим суб'єктом господарювання та завірена його печаткою, прошита та пронумерована). Якщо необхідна допомога з оформлення Куточка (папки) споживача або окремих документів для них У випадку, коли у Вас виникли складнощі з оформлення Куточка або Папки споживача - звертайтеся до фахівців ЮК «Центр медичного та фармацевтичного права». Наші співробітники розроблять всі необхідні для Вас документи (з урахуванням специфіки діяльності), належним чином оформлять Книгу скарг і пропозицій, а також нададуть консультацію з питань правильного розміщення та виготовлення Куточку споживача. ! Зверніть увагу, що з січня 2013 року на нашому сайті можна завантажити безкоштовно або з оплатою зразки найнеобхідніших для медичної практики документів (див. у розділі « Корисна інформація»). Ми також можемо розробити індивідуально для Вас будь інформаційно-правові та інші документи для забезпечення медичної практики (положення, інструкції, локальні протоколи, номенклатуру справ, Перелік споживчих властивостей та ін.). Читайте також Отримання ліцензії на медичну практикуОскарження рішень державного органу, що надає адміністративні послуги у сфері ліцензування медичної практикиЗагальні рекомендації з підготовки до перевірки Ліцензійних умов щодо провадження медичної практикиКлінічні протоколиАкредитація медичних закладів: особливості проведення та підготовкиОбробка персональних даних фізичних осібОформлення Відомостей про стан матеріально-технічної бази (МТБ) для здійснення медичної практикиПлата (держмито) за отримання ліцензії та інші ліцензійні процедуриЛіцензування діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорівРозв'язання конфліктів і суперечок. Медіація
|