Заходи:

Вебінар "Ліцензійні аспекти медичної практики під час пандемії COVID-19"    

30 квітня 2020 року

Новини:

Нові організаційно-правові документи для забезпечення медичної практики 

Знову у продажу комплекти та окремі документи 

main page letter map search rusukreng
Експрес-консультації та практичні поради

 

   

 

 Замовити консультацію

 

 

 

Международное агентство по сопровождению вспомогательных репродуктивных технологий

Наш МВА-партнер

Загальні рекомендації з підготовки до перевірки Ліцензійних умов щодо провадження медичної практики

Якщо Ви дізналися, що у Вас повинна пройти перевірка додержання Ліцензійних умов щодо провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі - Перевірка Ліцензійних умов з медпрактики), не впадайте у відчай (звичайно, якщо до приїзду перевіряючих ще є час підготуватися та виправити недоліки), можна підготуватися та успішно її пройти.
 
Згідно з чинним законодавством України цей вид перевірок проводить тільки Орган ліцензування у сфері провадження господарської діяльності з медичної практики - Міністерство охорони здоров'я України. Перевірки бувають планові та позапланові. Планові перевірки проводяться згідно з квартальними планами, що затверджується наказами МОЗ. Причому планова перевірка не може проводитися у одного й того ж ліцензіата частіше одного разу на рік.
 
Про те, що у Вас повинна пройти планова перевірка, можна дізнатися заздалегідь, якщо відслідковувати в мережі Інтернет накази МОЗ з цього питання. Про точні дати початку та закінчення такої перевірки МОЗ повинен повідомляти ліцензіатів за 10 днів (зазвичай рекомендованим листом або телефонограмою).
 
Готуватися до перевірки треба серйозно. Ось основні рекомендації юристів:
 
o Обов'язково ознайомтеся з вимогами Ліцензійних умов щодо провадження медичної практики, затверджених Наказом МОЗ України від 30.11.2012 р. № 981  (надалі - Ліцензійні умови).
 
o Перевірте наявність усіх оригіналів ліцензійних, дозвільних, організаційних, а також документів, які подавалися до МОЗ разом із заявою про отримання (переоформлення) ліцензії на медичну практику. Особлива увага повинна бути приділена оригіналу ліцензії, а також її копії, яка повинна бути у всіх ліцензіатів на кожне місце провадження господарської діяльності з медичної практики (за винятком випадків, коли адреси реєстрації та здійснення медпрактики збігаються). Медичні заклади, які функціонують два роки та більше, повинні мати акредитаційній сертифікат.
 
o Ліцензіати-юридичні особи повинні переконатися в наявності документів про організацію та структуру їхніх медичних закладів (Рішення про створення, Положення (Статут) про медичний заклад). Затверджена структура медзакладу повинна бути у вигляді лінійно-графічної схеми та відображати всі підрозділи з урахуванням останніх змін розділу 4 Ліцензійних умов (наявність певних підрозділів, кабінети за назвами посад медичних фахівців, наприклад, кабінет лікаря-стоматолога-терапевта).
 
o Особливу увагу приділіть відповідності та правдивості даних, які були вказані в Довідці (Відомостях) МТБ (матеріально-технічна база), поданої до МОЗ, зокрема:
 
дані про керівника підприємства (організації);
 
дані про керівника медичного закладу;
 
дані про назву медичного закладу;
 
дані про вивісці;
 
назві та реквізитам документа, який підтверджує право користування (власності) на приміщення, де здійснюється медична практика;
 
реквізити висновку СЕЕ та дозволу територіального підрозділу МНС;
 
дані про перелік, назви та площі приміщень (кабінети та інші);
 
дані про медичне обладнання та оснащенні (назви, технічний стан, рік випуску);
 
дані про найнятий медичний персонал (лікарів, молодших спеціалістів з медичною освітою);
 
дані про форми медичної статистичної документації, яка вказана в МТБ і повинна вестися ліцензіатом. 
 
o Перевірте правильність і повноту даних на вивісці на фасаді відповідно до вимог розділу 2 Ліцензійних умов, а також табличок на дверях кабінетів (назви відповідно до посад фахівців, наприклад, - «кабінет лікаря-ендокринолога»).
 
o Куточок споживача повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства, зокрема, містити усю необхідну для споживачів інформацію, Правила перебування пацієнтів, Книгу відгуків і пропозицій, Прейскурант цін тощо.
 
o Перевірте укомплектованість штату медичним персоналом в медичному закладі, яка відображається в затвердженому штатному розкладі.
 
o Звернути увагу на назву посад (строго згідно з Класифікатором професій) та ставки фахівців (не менше 0,25).
 
o Перевірте кадрові справи та трудові книжки найнятого медичного персоналу. Особливу увагу треба приділити обліковими картками, наказам, копіями документів про освіту та підвищення кваліфікації (дипломи, сертифікати, свідоцтва, посвідчення). На момент перевірки не повинно бути найнятих медпрацівників з «простроченими» документами. Таких фахівців необхідно своєчасно виявляти та усунути від роботи.
 
o Особливу увагу приділіть наявності та правильності оформлення посадових інструкцій та інструкцій з охорони праці (всі розділи, підписи працівників про ознайомлення тощо).
 
o Перевірте наявність санітарних книжок та документарного підтвердження проходження співробітниками обов'язкових профоглядів, вакцинацій тощо.
 
o Перевірте наявність страховки найнятих медпрацівників на випадок зараження (захворювання) ВІЛ / СНІД (Постанова КМУ № 1642 від 16.10.98 р.).
 
o Обов'язково перевірте, щоб всі облікові журнали (щодо кореспонденції, санітарних норм, інших питання) мали назви, були прошиті та пронумеровані, а також була зазначена дата початку їх ведення.
 
o Необхідно перевірити дотримання санітарних норм і правил, наявність договорів на утилізацію сміття та спецвідходів, з пральнею на прання білизни, а також прибирального інвентарю, умов для розміщення верхньої та спецодягу персоналу..
 
o Не забудьте про лікарські засоби і медичних матеріалах (умови зберігання, упаковка, облік, списання, сертифікація і т.д.), які повинні бути під контролем відповідальних осіб.
 
о Не забудьте про контроль якості медичного обслуговування (документи, чкі регламентують систему якості, відповідальна особа, локальні протоколи, анкетування, Медична рада у медзакладах тощо) 
 
o Оцініть технічне забезпечення медобладнанням (згідно з табелем оснащення) і його стан, а також вирішення питань з метрологічного забезпечення (перелік, свідоцтва, акти та ін.).
 
o Перевірте наявність і правильність ведення облікової та звітної медичної документації, особливо медичних карток (наявність погоджень на медичне втручання, правильність форми і відображення даних тощо), звітів ф. 20 і 17.
 
о Не буде зайвим перевірити діловодство та документообіг, у т.ч. наявність журналів, інструкцій, номенлатури справ тощо.
 
о Також важливо мати нормативні документи із заявлених при ліцензуванні медичних спеціальностей, особливо нормативи (стандарти) та протоколи. Не забудьте розробку документів, які інструктивно прописують виконання медичних процедур і маніпуляцій.
 
У разі виявлення невідповідностей чи питань - проконсультуйтеся з грамотними юристами про те, як виправити недоліки та повідомити МОЗ про зміни.
Читайте також
Отримання ліцензії на медичну практикуОскарження рішень державного органу, що надає адміністративні послуги у сфері ліцензування медичної практикиКлінічні протоколиАкредитація медичних закладів: особливості проведення та підготовкиОбробка персональних даних фізичних осібОформлення Відомостей про стан матеріально-технічної бази (МТБ) для здійснення медичної практикиПлата (держмито) за отримання ліцензії та інші ліцензійні процедуриЛіцензування діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорівРозв'язання конфліктів і суперечок. МедіаціяКУТОЧОК (ПАПКА) СПОЖИВАЧА В МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ: рекомендації з оформлення (оновлено, станом на 25 січня 2013 року)

ПП "Науково-експертний Центр медичного та репродуктивного права Сергія Антонова"

VERDYS Group International

Юридичні послуги: VERDYS Law Ukraine  

Тел:+380 (66) 049 65 96

info@verdyslaw.com.ua 

Кореспонденція в Україні:  вул. М. Берлінського, 25А, кв. 38, 04060, м. Київ

 

Проект координує VERDYS Consulting s.r.o. (Чеська Республика) 

info@verdys.cz

verdys.com.ua
© Центр медичного та репродуктивного права.
VERDYS Group International, 2006 - 2019. Усі права захіщено.
Разработка сайта