Заходи:

Вебінар "Ліцензійні аспекти медичної практики під час пандемії COVID-19"    

30 квітня 2020 року

Новини:

Нові організаційно-правові документи для забезпечення медичної практики 

Знову у продажу комплекти та окремі документи 

main page letter map search rusukreng
Новини медицини та репродукції

 

   

 

 Замовити консультацію

 

 

 

Международное агентство по сопровождению вспомогательных репродуктивных технологий

Наш МВА-партнер

Головні напрямки майбутньої реформи системи охорони здоров'я України

Експертна група при Міністерстві охорони здоров'я презентувала Національну стратегію реформи системи охорони здоров'я України на 2015-2025 роки. Над нею протягом 4 місяців працювало 12 спеціалістів (5 іноземних та 7 українських), серед яких нинішній міністр охорони здоров'я Олександр Квіташвілі. Можна виділити основні напрямки майбутньої реформи.

Медичне забезпечення та надання послуг

Головною проблемою нинішньої системи охорони здоров'я експерти називають низький рівень забезпечення населення медичними послугами. Для її вирішення передбачається створити вільний ринок медичних послуг, на якому будуть представлені як державні, так і приватні гравці, а медзаклади отримають повну автономію.

Кількість лікарень в країні буде оптимізовано, вузькопрофільні медзаклади будуть ліквідовані, а послуги відомчої медицини будуть доступні всім. Непрофільні напрями діяльності лікарень (діагностика, харчування та інше) будуть передані на аутсорсинг. Окрім зменшення кількості лікарень, стратегія передбачає створення великих медичних центрів, які надаватимуть широкий спектр медичних послуг.

Провідна роль у новій системі охорони здоров'я буде відведена первинній медико-санітарній допомозі (ПМСД) або так званим сімейним лікарям. Саме до них звертатимуться пацієнти зі своїми недугами і саме сімейний лікар матиме виняткове право направляти їх до вузькопрофільних фахівців. Це, на думку авторів стратегії, сприятиме зниженню рівня самолікування серед населення. При цьому в первинній медицині буде введена приватна практика.

На сьогодні медичні заклади на місцевому, обласному та центральному рівнях дублюють функції, що в підсумку призводить до надання некваліфікованих медичних послуг. Цю проблему також має вирішити розвиток ПМСД. "Ідея дуже проста: у селищі, де проживає невелика кількість людей не рентабельно тримати велику лікарню з обслуговуючим персоналом. В таких населених пунктах можна залишити сімейних лікарів приватної практики. Лікарі загальної практики зможуть направити хворого в районний центр, де йому нададуть допомогу в медичному центрі", — пояснив член експертної групи Володимир Курпіта.

Фінансування системи охорони здоров'я

Експерти запевняють, що скорочення державного фінансування системи охорони здоров'я неминуче. Єдиний вихід в цьому випадку — збільшення ефективності. Так, в першу чергу пропонується відмовитися від фінансування лікарень за кількістю ліжко-місць і перейти на систему оплати за результат (тобто за кожного вилікуваного пацієнта і надані послуги). Крім того, експерти пропонують відмовитися від постатейного фінансування, що дасть лікарням можливість самостійно перерозподіляти фінансові потоки виходячи з власних потреб. "Як може держава знати скільки потрібно лампочок, ліжок або томографів лікарні, яка знаходитися в іншому районі? Про це знають лише самі працівники медзакладу. Лікарня сама повинна витрачати свої гроші. Хочуть лампи купують, хочуть обладнання", — вказує Володимир Курпіта.

Введення страхової медицини також прописано в стратегії, але експерти вказують, що це буде можливо тільки в довгостроковій перспективі після забезпечення належної інфраструктури.

Зміна системи управління

Реформування чекає і саме Міністерство охорони здоров'я. Так, відомство позбавлять права на закупівлю ліків — їх за державні кошти будуть закуповувати міжнародні агентства (ВООЗ і ЮНІСЕФ із залученням фахівців USAID). Це означає, що уряд укладатиме угоди на закупівлю ліків безпосередньо з міжнародними організаціями, а ті, в свою чергу, здійснюють закупівлі ліків від його імені. Як показує світова практика (існує в більш ніж 100 країнах світу), в середньому це призводить до зниження ціни на закупівлю препаратів до 30%.

Міністерство ж відповідатиме за три напрямки: розробка стратегії розвитку галузі, регуляторний нагляд та інформаційне забезпечення в сфері охорони здоров'я.

Фармацевтика

Також реформи торкнуться і фармринку. Так, стратегія пропонує скасувати обов'язкову реєстрацію в Україні тих ліків, які вже були сертифіковані в ЄС і США. Це допоможуть знизити ціни на ліки на 30-40%.

Ще одна необхідна міра — дозвіл паралельного імпорту, що також є ефективним інструментом зниження цін. Оператори ринку зможуть купувати ліки не тільки у виробників безпосередньо, але і просто на ринках інших країн, де ціна на ці ліки нижче.

Джерело: Медична практика
Читайте також
Оприлюднено нові Ліцензійні умови з медичної практикиМОЗ України опрілюднено новий проект Ліцензійних умов провадження медичної практикиБізнес-омбудсмен і Мін'юст домовилися про тісну співпрацюМОЗ ініціювало розширення переліку товарів, які можуть продаватися в аптекахМіністр охорони здоров'я звинуватив комітет Ради у блокуванні реформиФінансування реабілітаційних держзакладів для інвалідів планується поліпшитиВерховна Рада затвердила зміни до процедури держзакупівельОновлено Порядок підтвердження відповідності умов виробництва ліків вимогам GMPУ МОЗі заявили про створення Центру громадського здоров'яРозроблено нову редакцію Національного переліку лікарських засобів

ПП "Науково-експертний Центр медичного та репродуктивного права Сергія Антонова"

VERDYS Group International

Юридичні послуги: VERDYS Law Ukraine  

Тел:+380 (66) 049 65 96

info@verdyslaw.com.ua 

Кореспонденція в Україні:  вул. М. Берлінського, 25А, кв. 38, 04060, м. Київ

 

Проект координує VERDYS Consulting s.r.o. (Чеська Республика) 

info@verdys.cz

verdys.com.ua
© Центр медичного та репродуктивного права.
VERDYS Group International, 2006 - 2019. Усі права захіщено.
Разработка сайта